jom bobok!!

Wednesday, November 11, 2009

MUHASABAH DIRI....

PANDANGAN ITU PANAH YANG BERACUN DARI PANAH2 IBLIS...
BARANGSIAPA YANG MENINGGALKAN PANDANGAN KERANA TAKUT AKN SEKSA ALLAH
SERTA IMAN..MAKA IA AKAN PEROLEH KEMANISAN IMAN DALAM HATINYA...

tu antara yum di ceramahkan oleh ustaz junior kat surau saudah mlm tadi...

dgr jerk psl tu fikiran ku kembali ke zmn KUSZA lu tuuu...
hmm betapa bersyukur nya aku bab sempat dapat didikan KUSZA...
at least aku sempat pakai jilbab a.k.a tudum besaw walaupom sminggu...hehee...
aku ingat lg..ktorg diajar utk menjaga pandangan...kena tundukkan pandangan bilew numpak or jln dpn kaum adam..ktorg slalu jerk kna marah bab xtundukkan pandangan...dah mcm mana nux jln klu asyik tunduk jerk?..hahahahaa...
tp disebabkan ktorang budak baek..ktew tumduk jerk...
alhamdulillah sampai skrum aku msh jg pandangan tuu walaupom kadang2 terrrrrlalai..ngee!!...
yum palim aku x lupew bilew kena denda bab x abeskan makanan..uisk..dendanyanya amatlah memedihkan...uish tu memam xley lupew arr...tu br denda duniawi...blom lg denda akhirat yg memedihkan...aku rasakan tu orentaxi yum betul2 memberi pengajaran dan menyedarkan diriku yum xberapa sedar ini..huahuahua...

aku rasakan bkn aku jerk yum rasew bersyukur dpt didikan KUSZA..aku rs kwn aku nie lg2 bersyukur..alhamdulillah lps jerk orentaxi dye still pakai jilbab sampai skrum...

dulu aku slalu didenda bab xpakai sarum kaki..tp student2 skrum... bukan stakap sarum kaki pakai sluar ketat pewgi cluz pom boley...alhamdulillah aku n da gem maseh blum pernah mencobanya...hew!!!

dulu klu pakai sluar pewgi cafe jerk... dah dipandang pelik..skrum bkn stakat pewgi cafe..pewgi cluz pom dah adew...

hmmm...aku betul2 bersyukur bab aku sempat dapat didikan KUSZA...tankx KUSZA...laf KUSZA!!!!

[s][m][i][L][e][y]

1 comment:

  1. aku napap akem mu tiap2 ari la hor..n aku ase ujung sx 2 umaz dye r 2..heheh..ngewtaw..suke sore..dye buke knal aku..hak2..

    ReplyDelete